REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

 

1.      INFORMACJE O SKLEPIE

 

Sklep internetowy działający pod adresem www.audiocomplex.pl, jest własnością spółki działającej pod firmą Firma Handlowo Usługowa Audio Complex A. Szymczyński, J. Kwiatkowski z siedzibą w 60-451 Poznaniu, przy ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 483, NIP: 781-11-47-108, e:mail: sklep@audiocomplex.pl, tel +48 504 483 483, zarejestrowanej w CEIDG.

 

2. DEFINICJE

 

2.1. dane osobowe - dane osobowe w rozumieniu art. 4 pkt 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem 2016/679

2.2. dostawca internetowej platformy handlowej - przedsiębiorcę, który obsługuje internetową platformę handlową, dostarcza podmiotom, internetową platformę handlową lub umożliwia korzystanie z tej platformy.

2.3. dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

2.4. dystrybutorze - rozumie się przez to osobę fizyczną, jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej lub osobę prawną w łańcuchu dostaw, która udostępnia na rynku sprzęt; dystrybutor może być jednocześnie wprowadzającym sprzęt.

2.5. formularz rejestracyjny – formularz dostępny w Sklepie Internetowym pozwalający na utworzenie konta klienta.

2.6. formularz zamówienia – interaktywny formularz służący do składania zamówień, umożliwiający dodawanie produktów do wirtualnego koszyka, wyboru sposobu dostawy, płatności.

2.7. internetowa platforma handlowa - usługę korzystającą z oprogramowania, w tym ze strony internetowej, z części strony internetowej lub aplikacji, obsługiwanego przez przedsiębiorcę lub w jego imieniu, w ramach której umożliwia się:

2.7.1. konsumentom zawieranie z innymi przedsiębiorcami umów na odległość lub

2.7.2. osobom fizycznym niebędącym przedsiębiorcami zawieranie umów na odległość z innymi osobami fizycznymi niebędącymi przedsiębiorcami;

2.8. klient - zgodnie z definicją z Ustawy Kodeks Cywilny z 23.04.1964 r. ( Dz.U. 1964 nr 16, póz 93 ze zmianami):

2.8.1.osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych;

2.8.2. osoba prawna

2.8.3. jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną

2.9. konto – usługa elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.

2.10. lokal przedsiębiorstwa - miejsce prowadzenia działalności będące nieruchomością albo częścią nieruchomości, w którym przedsiębiorca prowadzi działalność na stałe.

2.11. newsletter – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i

2.12. niezgodności towaru z umową - nie ma prawnej definicji, przyjmuje się, że jest istotna, gdy towar nie nadaje się do używania zgodnie z przeznaczeniem i celem.

2.13. opinie - treści zawierające informacje o produktach lub usługach, których zakup jest lub był możliwy za pośrednictwem sklepu internetowego

2.14. plasowaniu – rozumie się przez to przyznawanie określonej widoczności produktom lub wagi nadawanej wynikom wyszukiwania przez przedsiębiorców, którzy udostępniają funkcję wyszukiwania internetowego w formie, w jakiej zostało przedstawione, zorganizowane lub przekazane niezależnie od wykorzystanych środków technologicznych

2.15. regulamin – niniejszy regulamin sklepu internetowego.

2.16. sklep internetowy – sklep internetowy Sprzedawcy dostępny pod adresem internetowym: www.audiocomplex.pl

2.17. sprzedawca - Firma Handlowo Usługowa Audio Complex A. Szymczyński, J. Kwiatkowski z siedzibą w 60-451 Poznaniu, przy ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 483, NIP: 781-11-47-108, e:mail: sklep@audiocomplex.pl, tel +48 504 483 483, zarejestrowanej w CEIDG

2.18. towar - rzecz ruchomą oferowane do sprzedaży w określonej ilości;

2.19. treść cyfrowa - dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej;

2.20. trwałość - zdolność towaru do zachowania jego funkcji i właściwości w toku zwykłego korzystania;

2.21. trwały nośnik - materiał lub narzędzie umożliwiające konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.

2.22. umowa sprzedaży – (1) umowa sprzedaży Produktu (w przypadku rzeczy ruchomych oraz rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi), (2) umowa o dostarczanie Produktu (w przypadku treści cyfrowej lub usługi cyfrowej), (3) umowa o świadczenie lub korzystanie z Produktu (w przypadku usługi innej niż cyfrowa oraz pozostałych Produktów)  zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

2.23. umowa zawarta na odległość - umowę zawartą z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

2.24. usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

2.25. zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia o zawarciu umowy wraz z obowiązkiem zapłaty.

 

 

3. WARUNKI OGÓLNE

 

3.1. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w ustawie o prawach konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia ustawy są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy ustawy o prawach konsumenta.

 

3.2. Niniejszy regulamin skierowany jest do Klientów:

3.2.1. konsumentów, tj. osób fizycznych dokonujących zwykłych zakupów,

3.2.2. przedsiębiorców, którzy dokonują zakupów niezwiązanych z prowadzoną działalnością gospodarczą,

3.2.3. osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), zawierających umowę bezpośrednio związaną z prowadzoną działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla nich charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej

 

4. SKAŁADANIE I PRZYJMOWANIE ZAMOWIEŃ

 

4.1. Sklep internetowy, przyjmuje zamówienia na produkty dostępne w asortymencie sklepu, drogą elektroniczną 7 dni w tygodniu, 24 h na dobę.

4.2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do czasowego zamknięcia sklepu internetowego, celem wykonania niezbędnych prac dotyczących aktualizacji danych, przeprowadzenia prac konserwatorskich. W czasie zamknięcia sklepu na jego stronie zostanie podana informacja: „sklep chwilowo nieczynny”, oraz prognozowana data jego ponownego uruchomienia.

4.3. Kupujący po zapoznaniu się z ofertą sklepu składa zamówienie na oferowany w sklepie produkt podając ilość, za pomocą formularza zamówienia.

4.4. Sprzedawca po otrzymaniu zamówienia od Kupującego zgodnie z art 8. 3 ustawy o prawach konsumenta prześle odpowiedź potwierdzającą przyjęcie zamówienia z informacją o łącznej cenie wraz z podatkami a także o opłatach za dostarczenie, wraz z linkiem do ostatecznego zatwierdzenia przez kupującego. Zatwierdzenie zamówienia stanowi wyraźnie potwierdzenie złożenia przez kupującego oferty zawarcia umowy sprzedaży produktów będących przedmiotem zamówienia wraz z obowiązkiem zapłaty.

4.5. Po złożeniu zamówienia, Sklep przesyła zgodnie z art 15 ustawy o prawach konsumenta, na podany przez Klienta adres e-mail potwierdzeni rejestracji co jest równoznaczne z przyjęciem oferty.

4.6. Strony będą miały dostęp do historii oraz statusu zamówień znajdujących się w zakładce Moje konto/ Moje zamówienia.

4.7. Kupujący musi mieć skończone 18 lat oraz posiadać dostęp do telefonu stacjonarnego zarejestrowanego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

 

5. ZMIANA LUB ANULOWANIE ZAMÓWIENIA

 

5.1. Do czasu wysłania zamówienia Klient ma prawo do zmiany zamówienia lub jego anulowania.

 

5.2. W celu dokonania zmian w zamówieniu konieczny jest kontakt z Działem Obsługi Klienta mailowy pod adresem e-mailem: sklep@audiocomplex.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu (504 483 483) od poniedziałku do piątku w godzinach 11:00 - 19:00 w soboty w godzinach 10:00 - 16:00.

 

6. POLITYKA CENOWA

 

6.1. Wszystkie ceny w Sklepie podane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.

6.2. Ceny znajdujące się przy oferowanych produktach są wiążące i ostateczne od chwili otrzymania przez Kupującego informacji o przyjęciu zamówienia do realizacji.

6.3. Ceny produktów nie zawierają kosztów przesyłki.

 

7. DOSTĘPNOŚĆ PRODUKTÓW

 

7.1. Sklep internetowy prezentuje kompletną ofertę produktową.

7.2. Przy każdym towarze znajduje się informacja o aktualnym stanie magazynowym.

7.2.1. Informacja o aktualnym stanie magazynowym poszczególnych produktów pozwala na dokonanie zakupów oraz ich szybką dostawę.

7.2.2. W razie braku dostatecznej liczby produktów na stanie magazynowym a zapotrzebowaniem klienta, sprzedawca dołoży wszelkich starań aby zrealizować każde zamówienie informując jednocześnie klienta o przewidywanym terminie dostępności towarów wskazanych w zamówieniu.

7.3. W przypadku, gdy realizacja części zamówienia nie będzie możliwa, sprzedawca może zaproponować Klientowi:
7.3.1. anulowanie całości zamówienia.

7.3.1.1 w przypadku wyboru tej opcji przez Klienta, Sprzedawca będzie zwolniony z obowiązku realizacji zamówienia.

7.3.2. anulowanie zamówienia w części, w której realizacja nie jest możliwa w wyznaczonym terminie.

7.3.2.1. w przypadku wyboru tej opcji przez klienta zamówienie zostanie zrealizowane w części, przy czym sprzedawca będzie zwolniony z obowiązku jego realizacji w pozostałym zakresie.

7.3.3 podział zamówienia i wyznaczenie nowego terminu realizacji w odniesieniu do tej części zamówienia, której realizacja nie jest możliwa w pierwotnie wyznaczonym terminie.

7.3.3.1. w przypadku wyboru tej opcji przez klienta wysłanie składających się na zamówienie produktów zostanie dokonane w kilku odrębnych przesyłkach, zaś klient nie będzie ponosił dodatkowych kosztów związanych z podziałem zamówienia na kilka wysyłek.

7.4. W przypadku braku w magazynie zamówionego produktu lub braku możliwości realizacji zamówienia klienta z innych przyczyn, sprzedawca poinformuje o tym klienta poprzez wysłanie informacji na adres e:mail wskazany w zamówieniu w terminie 30 (trzydziestu) dni, licząc od daty zawarcia umowy.

7.4.1. Jeśli zapłata za przedmiot zamówienia została dokonana z góry, sprzedawca zwróci klientowi zapłaconą kwotę w ciągu 14 (czternaście) dni od dnia wysłania informacji.

 

8. PARAGONY/ FAKTURY

 

8.1. Paragon lub Faktura VAT (zgodnie z życzeniem Klienta), wystawiana jest do każdego zamówienia i wysyłana wraz z przesyłką.

 

8.2. Istnieje możliwość wystawienia faktury do paragonu wyłącznie w sytuacji, gdy na paragonie dokumentującym sprzedaż został zamieszczony NIP nabywcy, termin do żądania wystawienie faktury na podstawie paragonu wynosi:

8.2.1. do 15-tego dnia kolejnego miesiąca – jeżeli żądanie ma miejsce przed upływem końca miesiąca, w którym dostarczono towar lub wykonano usługę bądź otrzymano całość lub część zapłaty,

8.2.2. nie później niż 15-tego dnia, od dnia zgłoszenia żądania – jeżeli żądanie wystawienia faktury zostało zgłoszone po upływie miesiąca, w którym dostarczono towar lub wykonano usługę bądź otrzymano całość lub część zapłaty.

 

9. KARTY GWARANCYJNE I INSTRUKCJE OBSŁUGI

 

9.1. Do każdego zakupionego produktu załączane są każdorazowo karty gwarancyjne z datą zakupu, która wraz z dowodem zakupu stanowi podstawę do reklamacji.
9.2. Do każdego zakupionego produktu załączane są każdorazowo instrukcje w języku polskim wystawione przez producenta.

 

10. CZAS DOSTAWY

10.1. Dostawa realizowana jest poprzez:

10.1.1. firmę kurierską DPD,

10.1.2. Pocztę Polską,

10.1.3. firmę kurierską Inpost Kurier,

10.1.4. firmę kurierską Inpost Paczkomaty,

10.1.5. firmę kurierską UPS.

10.2. Termin realizacji dostawy jest każdorazowo i indywidualnie ustalany dla każdego zamówienia.

10.3. Zamówienie jest wysyłane w przeciągu 24 h od momentu zaksięgowania pieniędzy za zamówione towary, najpóźniej następnego dnia roboczego.

10.4. Czas oczekiwania na przesyłkę uzależniony jest od dostawcy i tak:
10.4.1. Dostawa realizowana w formie przesyłki kurierskiej przez Firmy Kurierskie DPD oraz Inpost:
10.4.1.1. zamówienia złożone do godz. 12.00 realizowane są następnego dnia roboczego. 10.4.1.2. zamówienia złożone po godz. 12.00 realizowane są w około 36 godzin.
10.4.1.3. realizacja zamówień złożonych w czwartek po godz. 12:00, w piątek, sobotę i w niedzielę rozpoczyna się w poniedziałek.

10.4.2. Dostawa realizowana przez Pocztą Polską:
10.4.2.1. zamówienia realizowane są w terminie od 5 do 14 dni roboczych.

10.4.3. w przypadku wyboru opcji odbiór własny po następnym dniu roboczym, chyba że klient ustali odbiór indywidualnie.

10.5. Wysyłane ze sklepu internetowego towary, są towarami fabrycznie nowymi zapakowanymi fabrycznie przez producenta.

10.6. Zamówione produkty, przejdą na kupującego w momencie dostawy pod wskazany przez kupującego w formularzu zamówienia adres dostawy.

10.7. Zamówienia spoza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej nie będą przyjmowane.

10.8. Sprzedawca nie dostarcza towarów poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

10.9. Wszystkie przesyłki są ubezpieczone, w razie gdyby przesyłka została dostarczona uszkodzona, należy złożyć u sprzedawcy zgłoszenie szkody i postępować zgodnie z procedurą rozpatrywania szkody wyznaczoną przez doręczyciela.

10. 10. Kupujący lub upoważniona przez niego osoba zobowiązuje się do obecności pod adresem dostawy w wybranym przez siebie terminie i przedziale godzinowym.

10.10.1. W przypadku nieobecności kupującego pod wskazanym adresem dostawy w wybranym przez kupującego przedziale godzinowym, sprzedawca zastrzega sobie prawo do obciążenia kupującego kosztami dostawy oraz kosztami zwrotu zamówienia do sklepu.

 

10.11. Dostawa do klienta jest realizowana po uznaniu na rachunku bankowym sprzedawcy, pełnej kwoty zamówienia.

 

10.12. W przypadku odbioru przy odbiorze, towar wydany jest po uiszczeniu płatności za towar.



11. KOSZTY DOSTAWY

 

 

11.1. Dostawa zamówienia do klienta jest odpłatna.

 

11.2. Sprzedawca po otrzymaniu zamówienia od klienta przesyła odpowiedź z podaniem łącznej ceny wraz z podatkami oraz kosztami dostawy.

 

11.3. Klient potwierdza złożenie zamówienia wraz z obowiązkiem zapłaty, tym samym wyraża wolę zawarcia umowy sprzedaży.

 

11.4. Koszt dostawy uzależniony jest od wartości zamówienia i tak;
11.4.1. do wartości zamówienia w kwocie 300,00 zł ( słownie: trzysta złotych 00/100) koszt dostawy wynosi 21,00 zł brutto, bez względu na wybranego przez klienta dostawcę i formę płatności.
11.4.2. zamówienia powyżej kwoty 300,00 zł ( słownie: trzysta złotych 00/100) wysyłane są na koszt sprzedawcy, bez względu na wybranego przez klienta dostawcę i formę płatności.

11.4.3. odbiór własny możliwy jest w siedzibie Sprzedawcy:

11.4.3.1. w poniedziałki w godzinach 11:00-18:00

11.4.3.2. od wtorku do piątku w godzinach 10:00-18:00

11.4.3.3. w soboty w godzinach 10:00-16:00

11.4.3.4. każdorazowo prosimy o sprawdzenie godzin otwarcia lokalu przedsiębiorstwa na Google maps: https://www.google.com/maps, wpisując w wyszukiwarkę „ Bang&Olufsen Poznań”, gdyż godziny mogą zostać zmieniony z przyczyn losowych.

 

11.4.4. odbiór osobisty jest bezpłatny.

 

 

 

 

12. FORMY PŁATNOŚCI

 

12.1. Sprzedawca oferuje następujące formy płatności:
12.1.1. za pobraniem - zapłata listonoszowi lub kurierowi przy odbiorze przesyłki,
12.1.2. kartą płatniczą za pośrednictwem systemu rozliczeń PayU.pl przed dostawą,
12.1.3. przelewem elektronicznym za pośrednictwem systemu rozliczeń PayU.pl przed dostawą,

12.1.4. systemem ratalnym za pośrednictwem systemu rozliczeń PayU.pl przed dostawą.
12.1.5. przelewem bankowym na konto numer 06 1020 4027 0000 1102 0453 3568 zawierającego następujące dane do przelewu: FHU Audio Complex, ul. Dąbrowskiego 483, 60-451 Poznań z numerem zamówienia, przed dostawą.
12.1.6. gotówką/ kartą płatniczą/ przelewem elektronicznym/ przelewem bankowym/ systemem ratalnym, w przypadku wybrania opcji - odbiór osobisty.

12.2. System rozliczeń PayU.pl oferowany jest przez spółkę akcyjną Pay U z siedzibą 60-166 Poznań, ulica Grunwaldzka 186 wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego KRS pod numer 0000274399, nip 7792308495, regon 300523444.

 

12.3. Przy wyborze przez kupującego formy płatności przelew bankowy lub płatność elektroniczna za pośrednictwem PayU.pl, sprzedawca oczekuje 7 dni na dokonanie wpłaty. Po upływie wskazanego okresu zamówienie zostanie anulowane.

12.4. Przy wyborze przez kupującego formy płatności przy odbiorze osobistym, sprzedawca oczekuje 7 dni na dokonanie odbioru i opłacenia zamówienia. Po upływie wskazanego okresu zamówienie zostanie anulowane.

 

13. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

 

13.1. Kupujący może odstąpić od umowy:

13.1.1.składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów wskazanych w art. 33 ustawy o prawach konsumenta tj. „Jeśli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesienia przez niego dodatkowych kosztów” w terminie 14 dni:

13.1.1.1. od daty odebrania przesyłki,

13.1.1.2. w razie dostarczania wielu towarów osobno, partiami lub w częściach, w ramach tego samego zamówienia bieg terminu odstąpienia od umowy liczony jest od dnia objęcia w posiadanie przez kupującego ostatniego towaru, jego partii lub części.

13.1.1.3. od daty odbioru osobistego.

 

13.2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy, można złożyć na formularzu dostępnym na stronie sklepu internetowego - punkt 23 regulaminu sklepu internetowego.

13.2.1. Kupujący może skorzystać ze wzoru formularza dostępnego na stronie sklepu internetowego, jednak nie jest to obowiązkowe.

 

13.3. Zwrot produktów, wskazanych w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy, następuje poprzez odesłanie ich przez kupującego na adres sklepu internetowego tj, Firma Handlowo Usługowa Audio Complex, ulica Jana Henryka Dąbrowskiego 483, 60-451 Poznań.
13.3.1. Zwrot towaru następuje w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
13.3.2. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

13.4. W przypadku zwrotu towaru przez klienta, sprzedawca zwraca klientowi całą wpłaconą kwotę łącznie z kosztami dostawy towaru do klienta, natomiast klient płaci tylko za odesłanie towaru do sklepu internetowego.

 

13.5. Zwrot płatności, następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
13.6. Zwrot płatności, zgodnie z art. 32.1 ustawy o prawach konsumenta, nastąpi z chwilą otrzymania rzeczy z powrotem.

 

13.7. Klient ma obowiązek zwrócić rzecz sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż do 14 od dnia, w którym odstąpił od umowy.

13.7.1. Do zachowania tego terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.

13.8. W przypadku produktu/ usługi wykonanej na specjalne zamowienie klienta, a której wykonanie rozpoczęto przez upływem terminu do odstąpienia od umowy, klient ma obowiązek ponieść proporcjonalne koszty związane z wykonaniem usługi do dnia odstąpienia od umowy

 

13.9  zgodnie z art 38 ustawy o prawach konsumenta „Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

13.9.1. o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;

13.9.2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

13.9.3. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

13.9.4. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

13.9.5. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;

13.9.6. w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;

13.9.7. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

13.9.8. o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta”.

 

13.10. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą.

 

14 ZWROTY I REKLAMACJE

 

14.1. Reklamacji można dokonać w dowolnej formie, np.:

14.1.1. osobiście w lokalu sprzedawcy,

14.1.2. w formie pisemnej na adres sprzedawcy: ulica J.H.Dąbrowskiego 483, 60-451 Poznań,

14.1.3. na adres mailowy reklamacje@audiocomplex.pl

14.1.4. telefonicznie pod numerem telefonu 61 8404 612

 

14.2. W reklamacji prosimy wskazać:

14.2.1. nazwę i model urządzenia,

14.2.2. numer seryjny urządzenia,

14.2.3. numer dowodu zakupu - nie jest niezbędny do zareklamowania produktu,

14.2.4. datę zakupu,

14.2.5. opis zauważonej braku zgodności towaru z umową, usterek,

14.2.6. daty od kiedy usterka występuje,

14.2.7. określić swoje żądanie przewidziane w ramach niezgodności towaru z umową,

14.2.8. danych kontaktowych reklamującego.

 

14.3. Reklamację rozpatruje: Dział Obsługi Klienta.

14.3.1. Dział Obsługi Klienta, poinformuje o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, także o procedurze zwrotu reklamowanego towaru.

 

14.4.Reklamacja towarów zakupionych od 1 stycznia 2023 r.

14.4.1. Podstawą reklamacji może być:

 

14.4.1.1. niezgodności towaru z umową,

14.4.1.1.2. W razie wyboru podstawy reklamacji niezgodność towaru z umową:

14.4.1.1.3 reklamację należy złożyć u sprzedawcy.

14.4.1.1.4. określić swoje żądanie:

14.4.1.1.5. dotyczące doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową przez naprawę lub wymianę

14.4.1.1.6. lub zwrotu całości bądź części wpłaconych środków

14.4.1.1.7. przez obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy.

 

14.4.1.2. Gwarancja – o ile została udzielona.

14.4.2. Gwarancja nie wpływa na środki prawne udzielone kupującemu z tytułu niezgodności towaru z umową.

14.4.3. Gwarancja jest udzielana dodatkowo, należy sprawdzić czy dany produkt objęty jest gwarancją oraz kto udziela gwarancji na dany produkt.

14.4.4. W razie wyboru podstawy reklamacji gwarancja należy postępować zgodnie z zapisami w opisie gwarancji.

 

14.5. Reklamacja towarów zakupionych przed 1 stycznia 2023 r. obowiązują zasady reklamacji z tytułu rękojmi.

 

14.5.1. Składając reklamację po raz pierwszy, klientmoże żądać:

14.5.1.1. naprawy towaru,

14.5.1.2. wymiany towaru na nowy,

14.5.1.3. obniżenia ceny,

14.5.1.4. lub – jeśli wada jest istotna – odstąpienia od umowy.

 

14.5.2. Sprzedawca odpowiada wobec klienta za sprzedany towar, jeżeli wada zostanie stwierdzona w okresie 2 lat od momentu jego wydania.

14.5.3. 2 letni termin nie może zostać skrócony, z wyjątkiem towarów używanych, przy których sprzedawca może ograniczyć okres swojej odpowiedzialności maksymalnie do roku.

 

14.6. Reklamacja uszkodzenia przesyłki, jeżeli przesyłka została uszkodzona przez firmę kurierską, klient składa reklamację do sprzedawcy, który będzie dochodzić roszczeń od firmy kurierskiej.

 

15. ZASADY PLASOWANIA PRODUKTÓW

15.1. Sklep internetowy umożliwia wyszukiwanie produktów, na:

15.1.1. internetowej platformie handlowej poprzez wpisanie odpowiedniej frazy, takich jak: nazwa produktu, funkcjonalność, rodzaj, kolor.

15.1.2. w porównywarce cen  poprzez ustalaniu cen na oferowane produkty.

15.3. Sprzedawca nie płaci za reklamy, nie dokonuje płatności w celu uzyskania wyższego plasowania produktów w wynikach wyszukiwania.

 

16. OPINIE

16.1. Sprzedawca umożliwia wystawianie opinii o zakupionych produktach poprzez portal Ceneo w zakładce „zaufane opinie”..

16.1.1. W celu wystawienia opinii, po zakończonej transakcji portal Ceneo przesyła do klienta ankietę z prośbą o wystawienie opinii o produkcie, o sklepie, o transakcji, o dostawie.

16.2. Opinia może zostać wystawiona jedynie przez klienta sklepu internetowego i zawierać ocenę faktycznie zakupionego produktu.

 

17. TREŚCI CYFROWE I TOWARY Z ELEMENTAMI CYFROWYMI

 

17.1. Sprzedawca dostarcza treści lub usługi cyfrowe, które nie są dostarczane na nośniku materialnym za wyraźną zgodą konsumenta, który podaje swoje dane osobowe a sprzedawca nie przetwarza tych danych do żadnych innych celów.

17.2. Dostarczanie przez sprzedawcę treści cyfrowych następuje poprzez:

17.2.1. sprzedaż towarów poprzez sklep internetowy,

17.2.2. wypełnienie przez konsumenta formularza zamówienia w sklepie internetowym,

17.2.3. zaznaczenie przez konsumenta pola oznaczającego zapoznanie się z regulaminem serwisu internetowego,

17.2.4. korzystanie przez konsumenta ze zindywidualizowanego konta w sklepie internetowym,

17.2.5. udzielanie zgody przez konsumenta, na przetwarzanie danych osobowych dla celów marketingowych.

 

17.3 Treści i usługi cyfrowe są dostarczane nieodpłatnie.

 

17.4. Funkcjonalność  treści cyfrowych obejmuje następujące dane:

17.4.1. język polski,

17.4.2. dostęp online,

 

17.5. Warunki dotyczące korzystania z dostarczanych przez sprzedawcę treści i usług cyfrowych:

17.5.1. konieczność korzystania urządzenia z połączeniem internetowym,

17.5.2. sprzedawca informuje, że wszelkie treści, sklep internetowy, regulamin objęte są prawem autorskim i zakazuje się ich kopiowania, tworzenie kopii na własny użytek jest dozwolone,

17.5.3. nie ma ograniczenia na korzystanie ze sklepu internetowego w zależności od położenia urządzenia konsumenta, jednakże sprzedawca prowadzi sprzedaż towarów oferowanych w sklepie internetowym, wyłącznie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

 

17.6. Sprzedawca  zobowiązują się utrzymywania i aktualizowania sklepu internetowego zgodnie z obowiązującym stanem prawnym.

 

17.7. Sprzedawca oferuje towary z elementami cyfrowymi.

17.7.1 elementy cyfrowe są  zawarte w towarach lub z nimi połączone w taki sposób, że brak tych treści cyfrowych lub usługi cyfrowej uniemożliwiłby tym towarom pełnienie ich funkcji.

17.7.2. elementy cyfrowe zainstalowane w towarach oferowanych w sklepie internetowym są opisane w specyfikacji każdego z produktów indywidualnie.

17.7.3. Oferowane urządzenia obsługiwane są przy pomocy aplikacji, którą bezpłatnie można pobrać ze sklepów:

17.7.3.1. Google Play dla urządzeń z system operacyjnym Android,

17.7.3.2. App Store dla urządzeń z system operacyjnym Apple.

 

17.7.4. Informacja o dostępnych aktualizacjach:

17.7.4.1. pokazuje się w aplikacji z wyłączoną funkcją automatycznej aktualizacji, w tym wypadku zalecane jest pobranie aktualizacji urządzenia.

17.7.4.2. aplikacja automatycznie dokonuje aktualizacji urządzeń z włączoną funkcją „ aktualizuj automatycznie”.


18. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

 

18.1. Administratorem danych osobowych w ramach prowadzonego sklepu internetowego jest Audio Complex. Rejestracja klienta w sklepie wiąże się z wyrażeniem zgody przez klienta na przetwarzanie swoich danych w celu realizacji zamówienia.
18.
2. Na mocy przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO), dane osobowe klientów chronione są w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.
18.
3. Klient ma prawo do wglądu do swoich danych osobowych a także do ich modyfikowania oraz usunięcia.
18.
4. Usunięcie danych osobowych następuje za pośrednictwem administratora sklepu pod adresem: www.audiocomplex.pl
18.
5. Brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia zrealizowanie zamówienia.
18.
6. Dane osobowe służą realizacji zamówienia i nie są przekazywane osobom trzecim nie biorącym udziału w realizacji zamówienia.
18
.7. Niezbędne informacje dotyczące zasad przetwarzania i ochrony przez nas danych osobowych znajdują się w naszej Polityce Prywatności dostępnej pod regulaminem.

 

19. POZASĄDOWE METODY ROZWIĄZYWANIA SPORÓW

 

19.1. Szczegóły dotyczące sposobów oraz dostępu do pozasądowych form rozstrzygania sporów znajdują się pod adresem: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php

 

19.2.Pod adresem:http://ec.europa.eu/consumers/odr/
dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsług dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

 

20. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

17.1. Regulamin dostępny jest w na stronie sklepu Internetowego www.audiocomplex.pl

17.2. Art. 384. § 1. „kodeksu cywilnego Ustalony przez jedną ze stron wzorzec umowy, w szczególności ogólne warunki umów, wzór umowy, regulamin, wiąże drugą stronę, jeżeli został jej doręczony przed zawarciem umowy”.

17.3. art 384 § 2. kodeksu cywilnego „W razie gdy posługiwanie się wzorcem jest w stosunkach danego rodzaju zwyczajowo przyjęte, wiąże on także wtedy, gdy druga strona mogła się z łatwością dowiedzieć o jego treści. Nie dotyczy to jednak umów zawieranych z udziałem konsumentów, z wyjątkiem umów powszechnie zawieranych w drobnych, bieżących sprawach życia codziennego”.

 

17.4. Wszystkie umowy zawierane są w języku polskim.

 

17.5. Do regulaminu załączony jest wzór odstąpienia od umowy.

 

17.6. Zmiany regulaminu dokonywane są w sytuacji zmiany przepisów prawnych, zmian w formach  dokonywania płatności, zmian w formach sposobów dostawy.

17.6.1. Zmiany regulaminu nie będą w żadne sposób naruszać praw nabytych przez klientów oraz ważności zawartych przed zmianą umów.

17.6.2. Zmiany regulaminu wiążą klienta, jeśli został on prawidłowo powiadomiony o zmianach regulaminu i nie dokonał wypowiedzenia umowy- umowy o charakterze ciągłym.

17.6.3. Zmiana Regulaminu następuje poprzez opublikowanie nowego regulaminu na stronie internetowej sklepu w zakładce Regulamin Sklepu Internetowego. Nowy Regulamin obowiązuje od chwili jego opublikowania na stronie sklepu  internetowego www.audiocomplex.pl.

 

17.7. W sprawach nieuregulowanych w powyższym regulaminie zastosowanie mają przepisy prawne RP.

 

17.8. W razie uznania któregokolwiek z postanowień regulaminu za niezgodny z prawem lub nieważny, zostanie on przez Sprzedawcę zastąpiony postanowieniem ważnym i zgodnym z obowiązującym prawem. Nieważność lub Niezgodność jednego przepisu nie wpływa na ważność lub skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu.

 

17.9. Sprzedawca jako dystrybutor sprzętu elektronicznego informuje, iż

17.9.1.Zakazuje się umieszczania zużytego sprzętu łącznie z innymi odpadami.

17.9.2. Dystrybutor obowiązany jest do nieodpłatnego odbioru zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych w punkcie sprzedaży, o ile zużyty sprzęt jest tego samego rodzaju i pełnił te same funkcje co sprzęt sprzedawany.

17.9.3. Dystrybutor, dostarczając nabywcy sprzęt przeznaczony dla gospodarstw domowych, obowiązany jest do nieodpłatnego odbioru zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych w miejscu dostawy tego sprzętu, o ile zużyty sprzęt jest tego samego rodzaju i pełnił te same funkcje co sprzęt dostarczony.

17.9.4. Oddawany sprzęt musi być zabezpieczony tak aby nie zagrażał zdrowiu i życiu.

17.9.5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zużytego sprzętu z powodu stanu zagrażającego życiu lub zdrowiu osób go przyjmujących.

17.9.6. Sprzęt bardzo zniszczony należy przekazać do punktu zbierania zużytego sprzętu: https://bdo.mos.gov.pl/instrukcje-krok-po-kroku-system-bdo/

 

 

17.10. Na podstawie art. 6 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002r., Nr 144, poz. 1204 ze zmianami), Usługodawca informuje Użytkownika na jego żądanie, w formie przez niego wybranej, o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z jakichkolwiek usług świadczonych drogą elektroniczną.

 

17.11. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z niniejszego Regulaminu, umowy dotyczącej świadczenia Usług, umów dotyczących świadczenia usług w zakresie Produktów innych niż Towar i Umowy Sprzedaży jest rzeczowo i miejscowo właściwy sąd powszechny.

17.12. Użytkownik niniejszym oświadcza, iż zapoznał się z Regulaminem i w pełni go akceptuje oraz zobowiązuje się do jego przestrzegania. Użytkownik oświadcza również, że zapoznał się z aktualną Polityką Prywatności.

 

21. NEWSLETTER

21.1. Każdy odwiedzający sklep internetowy ma możliwość zaprenumerowania newslettera z informacjami o nowościach produktowych i promocjach.
21.
2. Newsletter będzie wysyłany tylko do osób, które wyraziły chęć jego otrzymywania.
21.
3. Odbiorca newslettera może w dowolnym czasie zrezygnować z prenumeraty newslettera poprzez wysłanie e-maila na adres: nonewsletter@audiocomplex.pl
21.
4. Adresy e-mail subskrybentów służą jedynie do przesyłania newslettera i nie są przekazywane podmiotom trzecim.

 

22. REGULAMIN PODSTAWA PRAWNA

 

22.1. Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta ( Dz.U.2023.2759).

22.2. Ustawa z dnia 1 grudnia 2022 r. o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2022 poz. 2581).

22.3. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny. (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93)

22.4. Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. Prawo prywatne międzynarodowe (Dz.U. 2011 nr 80 poz. 432)

22.5. Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002 Nr 144 poz. 1204)

22.6 Ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U.2024.573)

22.7. Ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym ( Dz. U. 2007 Nr 171 poz. 1206)

22.8. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Radu (UE) 2019/771 z dnia 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów, zmieniająca rozporządzenie (UE) 2017/2394 oraz dyrektywę 2009/22/WE i uchylająca dyrektywę 1999/44/WE (Dz.U.UE.L.2019.136.28)

22.9. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Radu (UE) 2019/770 z dnia 20 maja 2019 r.w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych i usług cyfrowych. (Dz.U.UE.L.2019.136.1)

 

 

 

23. WZÓR FORMULARZA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                      ……………………………………

 

                                                                                                                                Miejscowość, data

 

 

                                                                                

                                                                               Firma Handlowo Usługowa Audio Complex

                                                                               Ul. Dąbrowskiego 483

                                                                                  60-451 Poznań

                                                                                  sklep@audiocomplex.pl

 

 

Imię i nazwisko konsumenta:………………………………………………………………………………..

Adres konsumenta: …………………………………………………………………………………………..

Numer zamówienia: ………………………………………………………………………………………….

 

 

Oświadczenie

o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość

lub poza lokalem przedsiębiorstwa

 

 

Na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 27) odstępuję od umowy zawartej w dniu …………………….na odległość*/poza lokalem przedsiębiorstwa* bez podania przyczyny. 

Towar zwrócę stosownie do postanowień umowy.

Proszę o zwrot ceny towaru na konto*……… / w sposób, w jaki dokonano płatności za towar.*

 

 

………………………

Podpis konsumenta

 

 

 

 

 

Regulamin wchodzi w życie w dniu 31 lipca 2024 roku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              

Produkt został dodany do ulubionych

Informujemy, że korzystając z serwisu www.audiocomplex.pl wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w plikach cookies. Jeśli chcesz wyłączyć opcję gromadzenia plików cookies, zmień ustawienia w używanej przez Ciebie przeglądarce. W zamieszczonej Polityce Prywatności zawarte są informacje na temat przetwarzanych przez nas danych.